Hopp til hovedinnhold
Senteret sitt bannerbilde

Hvordan bestille time?

Hvordan bestille time?
Du kan fortsatt ringe vårt sentralbord 712 31200 som er åpent mellom 08:30 og 15:00, stengt mellom 11:30 og 13:00. 


NB ! ALLE HENVENDELSER SOM GJELDER AKUTT SYKDOM MÅ BESTILLES PR TELEFON.
UTENOM ÅPNINGSTID MÅ HENVENDELSER SOM GJELDER HELSEHJELP SOM HASTER RETTES TIL LEGEVAKT ; 116117 

Ved behov for øyeblikkelig hjelp, ring 113

Ordinær timebestilling kan foretas hele døgnet via SMS eller internett.

Om du vil gjøre det enkelt og spare tid kan du benytte knappen til høyre: "bestill time på nett" eller vårt SMS køfrisystem. Da skriver du NESSET fødselsdatoen din, og navnet ditt og grad av hast og sender meldingen til 2097. En slik melding kan se slik ut: NESSET 0405190 Ola Hansen ønsker time gjerne i neste uke. Tjenesten koster kr. 6,- pr. mottatt melding. Du kan sende meldingen når som helst på døgnet.

Avbestille time, eller endre timeavtale

Ring oss eller bruk knappen til høyre "bestill time på nett" og velg riktig alternativ, eller send NESSET fødselsdato og navnet ditt med avbestillingen eller ønsket om endring av time til 2097. Dette må skje innen 24 timer før konsultasjonen skal finne sted, ellers blir timen belastet.

Hvordan få legen hjem til deg?

På grunn av kvaliteten på tjenestene legen skal yte, er det i liten grad anledning til hjemmebesøk.

Kun i spesielle tilfeller avtales det hjemmebesøk. Da med kontakt med lege på forhånd.

Hvordan bestille resepter på faste medisiner?

Ring legesenterets sentralbord for bestilling. Du kan også bruke knappen "Bestill resept på nett" til høyre.

Attester og korttidssykemeldinger

Offshore/petroleumsattester: Pga nye regler må legen ha spesialgodkjenning etter kurs for å skrive ut disse. For tiden har vi ikke godkjent lege til denne tjenesten.

Helsekontroller

Ta kontakt med sentralbordet på telefon.

Vaksinering

Ta kontakt med sentralbordet på telefon.